Ayat Pengasih Nabi Yusuf

Published On :)

Mari lah kita amalkan ayat pengasih surah Yusuf ayat 4 dan Surah Thahaa ayat 39 seperti di bawah ini. Ianya satu usaha kita untuk mengeratkan hubungan sesama manusia dan jangan disalahgunakan. Bagi sesiapa yang sudah mengamalkan, Alhamdulillah.. teruskan... Ayat ini adalah ayat pengasih bagi mengeratkan lagi hubungan suami isteri dan ianya juga boleh untuk anak-anak (so that anak hormat kita sebagai ibu bapa mereka), keluarga dan sahabat handai. Apa yang baik itu datang dari-Nya dan setiap yang terjadi itu adalah atas kehendak-Nya


Surah Yusuf ayat 4

"Idz Qaala Yuusufu Li Abiihi Yaa Abati Inni Ra Aitu Ahada' Asyara Kaukabauw Wasy Syamsa Wai Qamara Ra aituhum Lii Sajidin"

Maksudnya: Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada ayahnya,"Wahai Ayahku, sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang, matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku..." 
Kemudian sambung Surah Thaaha Ayat 39


"Wa-alqaytu 'Alayka Mahabbatan Minnii Walitushna' 'Alaa 'Ainii"



Maksudnya: "Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu diasuh di bawah pengawasanku." 



Caranya:  
Setiap kali bertemu atau bersua dengan kekasih/isteri/suami, bacalah kedua ayat ini. Untuk mendapatkan kesan yang baik, hendaklah diamalkan selalu membaca dihadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dengan hanya membaca di dalam hati. Selain itu agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua-dua ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali.



AMARAN KERAS!

*Penting! Anda dilarang sama sekali menggunakan ayat ini dengan tujuan yang tidak baik
#Boleh juga amalkan surah Yusuf ayat 4 dan diikuti surah  Yassin ayat 36 seperti dalam gambar paling atas...

Comments

This is one of your favourite? Just do like your own..


Click here.. Maybe its for you.