Teknik Mantapkan Dada

Published On :)
Rasanya pasti ramai yang suka dengan dada yang mantap. Dada yang mantap menjadi idaman bagi semua orang. Jangan berkecil hati jika anda tidak mempunyai dada yang mantap seperti yang di impikan. 


Jangan risau, walaupun BM bukan seorang doktor bertauliah, BM ada teknik memantapkan dada. Teruskan mengiring bersama BLOGGER MENGIRING untuk mengetahui teknik memantapkan dada.

Bagi mereka yang tidak mempunyai dada yang mantap, kali ini BM ingin kongsi teknik memantapkan dada. Kalau kita nak jadi orang yang mantap ilmu di dada, kita hendaklah :

Rajin belajar dan selalu bertanya - Kita jarang bertanya tentang perkara yang remeh temeh sebab bagi kita, perkara remeh itu boleh di settle kan dengan mudah. tapi kita mesti ingat, seremeh-remeh perkara itu kalau ianya adalah ilmu kita mesti bertanya.

Rajin dan banyak membaca - Orang tua-tua selalu pesan, rajin-rajinlah membaca sebab membaca itu jambatan ilmu. kalau kita tidak membaca, dada kita akan leper. Macam tin kosong yang bila-bila masa boleh dikemekkan. Tapi percayalah yang Al-quran itu adalah sumber yang paling hebat. Tak percaya, tanya ustaz@ustazah anda. 

Rajin share ilmu - Jangan kedekut ilmu... selalukan kita dengar ayat tu dari cikgu kita. Apa yang cikgu kita cakap tu betul. Tanpa kita sedar, apabila kita share ilmu kita kepada orang lain secara tak langsung ilmu yang kita ada semakin bertambah. Selain itu, daya ingatkan kita semakin kuat. Tak percaya..? cuba try test tengok dulu... ^_^

Jangan rasa diri pandai sangat - Yang ini memang tak boleh dan tak harus ada dalam jiwa/diri kita. Apa kau fikir kau hebat sangat sampai kau nak perasan macam tu. Ingatlah, sesungguhnya ilmu yang kita ada hanya setitik dari air di lautan.. So jangan dan tolong jangan perasan diri anda pandai sangat.

Merendah diri - Sentiasa merendah diri adalah nilai murni yang patut kita amalkan. kenapa kita perlu mendabik dada ? kawan-kawan tidak suka bila anda mendabik dada dan tunjuk yang anda itu bagus.. Secara tak langsung anda akan di gelar "poyo"

Berkawan dengan pelbagai jenis orang - Tidak kira apapun bidang yang anda ceburi, carilah kawan seramai yang mungkin. Dengan adanya kawan, anda boleh berkongsi pelbagai ilmu dengan mereka. Tak rugi kalau anda ada ramai kawan.. Trust its..!!!

Yang Paling PENTING

JANGAN MALAS-MALAS

Er... Er.. Ada sesiapa yang kecewa dengan entri ini tak...?
Comments

This is one of your favourite? Just do like your own..


Click here.. Maybe its for you.