6 HACKER Paling Genius

Published On :)
1.) Jonathan James 
James adalah rakyat Amerika, semasa berumur 16 tahun dia dimasukkan ke penjara kerana membocori laman pertahanan Amerika Syarikat dan dia cuma berkata dia melakukan perkara tersebut semata-mata untuk kepuasannya sendiri. NASA menderita akibat kepandaiannya, James mencuri software NASA yang berharga $1.7 juta dollar AS. Sehingga NASA terpaksa untuk mematikan server dan sistemnya. Kerana kelakuannya, dia tidak boleh menyentuh komputer selama 10 tahun.
2.) Adrian Lamo 
Dia menghack New York Times untuk mendapatkan info peribadi dan beberapa nombor security . Dia akhirnya didenda $65,000 dollar US.
3.) Kevin Mitnick
Merupakan lagenda yang paling mantap dalam duni hack
Antara perbuatan yang dilakukan olehnya :
- Mengkaburi FBI
- Hacking kedalam DEC System (Digital Equipment Corporation
- Mendapatkan password administrator dalam satu komputer IBM supaya menang perjudian
- Dia telah menghack Motorola, NEC, Nokia, Sun Microsystems dan Fujitsu Siemens Systems.
Masih banyak lagi kelakuan dia yang luar biasa, Komputer seorang hat hacker yang bernama Tsutomu Shimomura telah dihack olehnya, dan menyebabkan berlakunya perang hacker. Dia telah ditangkap oleh FBI dengan bantuan Tsutomu Shimomura yang mengesan jaringan HP yang  dibawa Mitnick pada waktu itu. Tetapi sekrang dia sudah insaf dan menjadi penulis buku, konsultan security dan sebagai pemudah cara.
4.) Kevin Poulsen 
Juga dikenali sebagai "Dark Dante" dia telah menghack database FBI. Selain itu dia juga menghack seluruh talian telefon kerana dia memang mempunyai kemahiran yang tinggi dalam menghack talian telefon. Sekarang ini dia menjadi senior editor diWired News, dan telah berjaya menangkap 744 penawaran sex melalui profiles Myspace.
5.) Robert Tappan Moris  
Orang pertama yang mencipta WORM yang dinamakan Morris Worm melalui internet dan menyebarkan wormnya yang boleh mengakibatkan lebih kurang 6000 buah komputer down dalam satu tempoh masa tertentu.
Dia akhirnya ditangkap dan dipenjarakan di rumah selama 3 tahun dan juga didenda sebanyak $ 10,500 dollar. Sekarang dia bekerja sebagai professor di sebuah MIT Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory.
6.) Karl Koch 
Dia merupakan seorang penagih dadah dan berasal dari hannover Jerman yang menamakan komputernya sebagai FUCKUP ( First Universal Cybernetic-Kinetic Ultra-Micro Programmer). Dia melakukan beberapa kajian dalam menghack pada kurun  tahun 1985 - 1988.
Dia berjaya membolosi beberapa sistem ketenteraan AS dan menghack sebuah pusat tenaga nuklear AS pada zaman perang dingin dan hasil hacknya dijual ke KGB (Agen Rahsia Soviet Union). Dia ditemui mati pada tahun 1988, menurut info dia membakar tubuhnya sendiri namun ada yang mengesyaki menjadi mangsa konspirasi.
Comments

This is one of your favourite? Just do like your own..


Click here.. Maybe its for you.