Kata-kata Ustaz Azhar Idrus

Published On :)
 
1. “Perempuan lawa ibarat kereta Ferari, tak perlu tunjuk body sebab mmg sudah lawa dan seksi. Tengok bayang saja pun ada orang kena mandi wajib.”

2. “Soalan: Dosakah tak dapat menolak cinta? UAI: Tak, sebab cinta itu FITRAH, berdosa bila ia menjadi FINAH. Elok jangan rapat dengan orang yang kita mudah tergoda”

3. “Soalan: Boleh tak pakai baju lengan pendek di luar rumah? UAI: Boleh, kalau dia tutup lengan dia dengan surat kabar China.”

4. “Wanita pakai seluar yang Nampak bentuk pahanya itu haram. Lelaki yang pakai seluar ketat Nampak jelas bentuk angry bird itu juga haram.”

5. “Semua lelaki suka kepada wanita dan Allah nyatakan ini dalam Quran. Jadi tak payah nak jadi alim kucing bila dah berkenan luahkan perasan dengan ikhlas.”

6. “Untuk jadi isteri solehah kena bersiap dari awal, belajar agama, rajin masak, dan rajin mengemas, bukan hanya rajin update status FB dan Twitter 24jam.”

7. “Jika dapat isteri yang mulut bisa macam ular tedung, mungkin itu rancangan Tuhan nak kafarah dosa-dosa kita yang lalu. Allah adalah sebaik-baik perancang.”

8. “Soalan: Boleh tak janji nak kawin dengn awek tapi tak kawin dengan dia pun. UAI: Boleh.. Boleh dosa menipu & dosa mungkir janji. Ini bukan lelaki yang awesome.”

9. “Jika lelaki mendapat bidadari; wanita pula akan menjadi permaisuri agung kepada suaminya di syurga. Tiada lagi perasaan cemburu atau jealous”

10. Wanita mempunyai satu kehebatan. Tengok kepada master tekwondo, bila di Tanya, berapa bini? Jawabnya satu saja. Kenapa? Bini bengkeng weii.”

11. “Soalan: Wajibkah jawab salam melalui SMS/Internet? UAI: Tidak. Salam hanya wajib dijawab jika ia berlafaz. Jika dia tulis di langit pun tak wajib jawab.”

12. “Soalan: Apa hokum download filem/lagu dari Internet? UAI: Hak orang Islam tak boleh, hak kafir harbi macam Amerika/Yahudi boleh. Tapi filem lucah tetap haram!”

13. “Perempuan ini jenis yang suka kepada set pinggan mangkuk. Set yang mahal, simpan dalam almari buat hiasan. Set yang murah, kasi suami buat makan..”

14. “Soalan: Apa beza lelaki yang pakai kopiah dengan lelaki yang pankai songkok? UAI: Lelaki pakai kopiah Nampak warak, yang pakai songkok Nampak ensem.”

15. “Boleh peluk awek, hanya dalam keadaan darurat seperti untuk selamatkan dia yang sedang lemas. Tapi janganlah peluk dia sampai terus lemas pula..”

16. “Jika dapat isteri yang suka berleter, dapat pahala jika sabra. Jika nak cari bakal isteri yang kuart berleter, silakan. Tapi hantaran kena sertakan dengan headphone.”

17. “Wanita tercantik bukan ratub cantik, tetapi isteri kita di syurga kelak. Ratu cantik kentutnya busuk tetapi wanita syurga kentut pun tidak.”

18. “Soalan: Boleh minum susu isteri? UAI: Boleh, tak kisah jika dipam ke dalam botol dulu atau secara live unplugged. Tapi jangan lupa untuk baby.”

19. “Wanita berasal dari lelaki, sebab Hawa dari tulang rusuk Nabi Adam. Sudah lumrah, dulu ambil tulang rusuk, lepas tu ambil harta lelaki pula.”

20. “Soalan: Apa kata Ustaz bertanding PRU kawasan Pekan? UAI: Kalau kalah takpe, takut menang je. Mana aku reti speaking orang putih kalau jadi PM. Hahaha.”
    Comments

    This is one of your favourite? Just do like your own..


    Click here.. Maybe its for you.