Doa Memohon Cinta Allah


Setiap manusia yang dilahirkan diatas muka bumi ini dikurniakan dengan suatu perasaan yang sangat istimewa, Mungkin tanpa kita sedar perasaan ini wujud sejak hari pertama kita dilahirkan. Selepas beberapa minggu kita dilahirkan di dunia ini, kita telah mula mengenali kedua ibu bapa kita. Dari situlah timbulnya rasa cinta kita yang pertama. 

Rasa cinta terhadap ibu bapa tidak menjamin kebahagiaan kita di dunia mahupun akhirat. Namun, Rasa cinta kita kepada kedua orang tua perlu ada supaya kita mendapat keredhaan Allah s.w.t agar hidup kita senantiasa diberkati oleh-Nya. 

Keredhaan Allah s.w.t terletak pada redhaan ibu bapa kita. Dalam erti kata mudah, apabila ibu bapa meredhai segala perbuatan kita, nescaya Allah s.w.t juga akan meredhai segala urusan kita.

Bermula dengan rasa cinta ini, maka lahirlah pelbagai perasaan dalam jiwa kita. Di sebabkan rasa cinta, kita menyayangi seseorang. Atas dasar cinta juga kita mungkin membenci seseorang. Hal ini sering terjadi apabila kita ditinggalkan oleh seseorang yang kita sayang.

Ok... Aku tidak mahu bermadah panjang, cuma aku menaip bila akal ku ligat memikirkan sesuatu mengenai cinta. Kali ini, aku ingin berkongsi ilmu dengan semua pembaca blog Mengiring Bersama Ketam Batu mengenai "doa memohon Cinta Allah". 

sumber gambar google

Cubalah amalkan doa memohon cinta Allah. Apabila Allah mencintai kita Insya Allah segala urusan kita akan dipermudahkan oleh-Nya.

Semoga rasa cinta kalian semakin bertambah...
Comments

This is one of your favourite? Just do like your own..


Click here.. Maybe its for you.