Google+ Followers

Setia itu menyakitkan...

Published On :)

salam penyayang semua... ^_^ kenapa perlu salam penyayang? sebab saya adalah president cinta.. hehehe.. gurau je, sebenarnya saya suka guna perkataan "salam penyayang". sebab apa? sebab saya selalu gunakan di dalam meting. maklum la saya ni kan presiden Kelab Penyayang Universiti Malaysia Sabah. ^_^ tapi saya ni penyayang ke? ada la sikit... kasih sayang sayang untuk semua orang. cewah.. ayat president cinta. 

entri kali ini... ermmmm saya nak cerite tentang sebuah lagu yang bertajuk setia itu menyakitkan. kamu semua pernah dengar x lagu ni? kalau belum silalah dengar di youtube. first time aku dengar lagu ni, memang bes.. bes sebab apa? sebab liriknya penuh dengan bait-bait yang menyentuh hati aku sebab aku pernah putus cinta dan masih berharap agar ex aku kembali. akhirnya aku sedar yang tuhan menemukan kita dengan orang yang salah sebelum menemukan kita dengan orang yang paling sesuai untuk kita.. ingatlah, tuhan telah menjanjikan yang terbaik untuk hamba-Nya. ^_^

sekarang, kamu hayati lirik lagu ini... "setia itu menyakitkan"

Jangan terlalu mendalami tentang cinta
Bila tak bisa menerima kegagalan
Cinta bisa bahagia dan bisa terluka
Disakiti menyakiti hati
[*]

Jangan pernah setia
Bila harus berujung menyakitkan
Sia-sia setia
Bila harus slalu terluka

[**]

Mungkin karena setia
Cinta takkan pernah akan bahagia
Tapi karena mendua
Cinta ‘kan berakhir bahagia

Karena cinta yang bisa membuat bahagia
Karena cinta yang bisa membuat terluka

Karena cinta yang bisa membuat bahagia
Karena cinta yang bisa membuat terluka

Back to [*][**]

Jangan pernah setia
Jangan pernah setia
Bila harus bila harus
Menyakitkan

Karena cinta yang bisa membuat bahagia
Karena cinta yang bisa membuat terluka

bes x lirik ini? maybe bagi korang x bes... tapi bagi aku bes dan sangat mendalam. 
sebenarnya, dalam percintaan, kita x perlu setia 100%. ini adalah pendapat aku dan berdasarkan pengalaman aku. sebab apa aku cakap mcm tu? sebab kalau kita percaya atau setia 100% pada seseorang, orang itu mudah untuk memijak kepala kita, dengan erti kata lain dia senang menipu kita. kalau kita setia pada seseorang tanpa rasa ragu-ragu, nanti orang tu senang nak ambil kesempatan, senang nak tipu kita, dan senang untuk curang.

ini adalah pendapat aku, pendapat korang mcm mana? kalau ada pendapat sila-sila komen tanpa rasa ragu-ragu. oh yea... aku lupa nak bagitau, kalau kita nak setia pada seseorang itu, tunggulah bila dia sudah sah jadi milik kita. kalau setakat kapel cukuplah setia pada dia 70 -80% je. yang selebihnya biar dia buktikan dan bagaimana dia nak tunjukkan yang dia tu betul2 sayang kita.

SETIA ITU PENTING... tapi biarlah berpada-pada... tepuk dada, tanpa selera.. ^_^
Comments

This is one of your favourite? Just do like your own..


Click here.. Maybe its for you.