i dont know why... you make me cry.. i dont know why... you say goodbye

Published On :)


" i dont know why... you make me cry.. i dont know why... you say goodbye "

wow...!!! aku speaking "omputih" tu.. ada gaya la aku ni. gaya ape? gaya senget sebelah.. haha.. ketam batu mang senget pun. jalan pun x bape betul... asyik ngereng jer... x penah jalan dengan lurus. bila la agaknye si ketam batu nak jalan dengan lurus ea? korang tau x bile? kalau ketam xde jawapan ape lagi korang semua kan?

actually... aku malas nak study. bile time malas nak study aku mula  rajin nak update blog. aku pun heran... apesal la time malas study aku g update blog.. yang peliknya time free aku xnak plak update.memang betul la ketam batu nie jalan ngereng.. memang sesuai ngan aku yang x bape betul ni. huhu..korang jangan kutuk aku lebih-lebih... nanti aku kepit korang baru tau. eh jap... kepit ke sepit? kepit tu lain macam jek aku dengar bunyinye. hahahaha... [aku gelak]

esok last paper aku untuk sem ini... i hope i can do the best before that. ^_^. study malas.. tapi mengharap yang terbaik jek.. hehe.. biasa la... manusia kan sememangnya nak yang terbaik dalam hidup kita. aku juga manusia biasa yang inginkan kesempurnaan... aku percaya korang pun macam tu. tipu lah kalau korang cakap x... sumpah makan satay 40 cucuk... hehe ^_^ tapi apa kaitan tajuk entri  aku dengan apa yang di carutkan ni? ish...ish.. ketam batu ni semakin pelik.... ^_^

aku selalu letak emoticon ^_^ ni. xtau la sbb apa, maybe sebab aku suka senyum.. pandai ke ketam batu senyum? pernah ke korang tengok ketam batu senyum? dorang yang penah face to face ngan aku je yang penah tengok aku senyum... bagi yang belum penah face to face, korang leh tengok aku senyum dalam gambar.. jangan malu-malu tengok gambar aku dan jangan lupa komen yer.. ^_^

" i dont know why... you make me cry.. i dont know why... you say goodbye " kalau dimelayukan bunyinye lebih kurang " saya tak tahu kenapa... kamu buat aku menangis... saya tak tahu kenapa... kamu ucap selamat tinggal ". korang semua paham kan ayat tu.. bunyi macam orang tengah sedih, macam orang tengah putus cinta.. releks der... baru putus cinta, belum putus nyawa.... cinta x perlu di cari, ia akan hadir dengan sendiri.. "believe it".. korang percaya x? korang mesti percaya sebab itu adalah hakikat. korang tanya macam mana aku tau? mestilah aku tau.. sebab aku kan PRESIDENT CINTA. insya Allah aku akan sentiasa update artikel cinta, tips cinta, bunga-bunga cinta dan sebagainya di blog aku yang lagi satu tu. kalau rajin korang lawat la... tengok entri yang aku kumpul dan ada yang aku olah sendiri hasil pembacaan aku.. ^_^

ada apa dengan cinta? cinta mewarnai hidup kita... percaya x? "believe it"... tanpa cinta dunia x berseri.. tanpa cinta dunia hanya punyai 1 warna iaitu hitam atau putih.. aku tau putih itu suci dan hitam itu seksi.. tapi kalau 1 warna jak yang ada di dunia ni apalah gunanya sebab tiada wajah-wajah keriangan atau kesedihan dalam hidup kita. dengan cinta kita akan tersenyum... dengan cinta kita akan menangis.. dengan cinta juga kita mampu menjadi gila.. "believe it".. korang harus percaya apa yang aku katakan sebab ianya telah terbukti... buktinya korang cari sendiri.. sebab kalau aku yang cerita, entri aku hari ni maybe sampai 4 muka surat. ^_^

tanpa cinta dunia yang kacau bilau boleh menjadi tenang dan damai, dengan cinta juga dunia yang aman damai boleh menjadi porak peranda.. "believe it"... kenapa aku cakap macam tu? sebabnya.... bila wujud cinta, kita akan menjaga dunia ini dengan baik sekali... tapi bila hilangnya cinta, maka dunia ini akan menjadi kacau bilau. hilanglah seri muka bumi ini jika hilang nilai cinta dalam diri kita. apapun aku bukan nak cerita tentang cinta kepada bumi... aku nak cerita tentang cinta kita sesama insan.

cinta suci yang telah kamu lafazkan kepada insan tersayang, janganlah kamu persiakan.. jika kamu persiakan ia, pasti ada yang terluka. bila terluka, parutnya tidak mungkin hilang. ia akan kekal di dalam hati seumur hidup insan tersebut. dengan erti kata lain, setialah dengan pasangan... susah ke nak setia.. senang jak lah.. kalau kamu seorang yang jujur dan tulus, setia bukanlah satu perkara yang mustahil... selalu fikirkan kelebihan si dia dan anggap si dia lebih sempurna berbanding orang lain. tak susahkan..? jika si dia punya kekurangan, terimalah dengan seadanya... setiap insan punyi kelemahan. tiada yang sempurna... yang sempurna hanya satu iaitu Sang Pencipta. tiada yang sempurna melainkan-Nya. so terimalah dia walau apapun kelemahan dan kekurangan dia. mudahkan untuk setia..? bila kita setia, mesti kita bahagia... bila kita bahagia, pasti kita gembira dan bila kita gembira tiada insan yang akan terluka... ^_^ jangan kita sakiti hati orang lain di sebabkan kisah cinta kita yang lalu...

" i dont know why... you make me cry.. i dont know why... you say goodbye "

actully saja aku ambil ayat di atas jadikan tajuk entri.. aku harap korang paham apa yang aku cuba sampaikan. kalau ada yang tak faham, aku alu-alukan kamu semua untuk memberi komen.. aku mengharapkan komen dari kamu semua... that's all... TQ.


Comments

This is one of your favourite? Just do like your own..


Click here.. Maybe its for you.