Google+ Followers

Sehelai Hati Tisu

Published On :)

Hai... senyum itu sedekah, kamu semua tau x? kalau tau rajin-rajinah senyum... bukan susah pun untuk senyum. juz lihat sesuatu dan senyum. senyum dapat mengubat hati yang luka, boleh menyembuhkan jiwa yang lara. so rajin2lah senyum. pasti ramai yang suka kamu bila kamu tersenyum. jangan asik masam muka.. buruk beno rupenya... walaupun senyuman kamu tak semanis senyuman aku, kamu tetap perlu harus dan mesti senyum.. tak keluar modal pun kalau nak senyum. tak rugi malah untung. apa kaitan entri sehelai hati tisu dengan senyuman?

Sebenarnya tiada kaitan apa pun... cuma, aku nak bagi tips pada kamu semua. sebelum tu, aku nak tanya... korang semua pernah mengorat atau dingorat x? aku pernah mengorat dan dingorat.. hehe.. walaupun x menjadi. tapi aku ada pengalaman. ok, kita teruskan..tips aku kali ini.. aku nak cerita tentang senyuman.. sebelum kamu semua nak mengorat awek, korang senyumlah dulu.. jangan tak senyum. sebab senyuman itu akan membuatkan si dia tertarik. walaupun senyuman kamu x manis, teruskan tersenyum. kemudian barulah sapa dia. jangan terus minta no fon.. macam xda adab pulak kan.. kamu senyum dulu, kemudian sapa... lepas sapa barulah ajak berbual.. jangan main terjah. si dia pasti tak suka kalau kamu main terjah.. gelojoh sangat x elok, yang penting kita mesti bersabar. sebab sabar itu akan mendatangkan hasil yang lumayan.

apa kaitan hati tisu dengan senyuman? kalau kamu nak tau, semua orang suka dengan lelaki atau perempuan yang manis dan kiut. saya pasti senyuman kamu semua manis. kalau kurang manis, tambahkan gula. tapi jangan terlebih.. sebab boleh obesiti kalau terlebih gula. kurangkan gula dalam minuman, lebihkan manis dalam senyuman. so senyumlah.... bukan susah sangat nak senyum. sekrang kita pergi apa kaitan hati tisu dengan senyuman. macam yang kita tahu, hati kita sangat sensetif dalam setiap perkara. sebab itulah sesetengah orang memanggil "hati tisu" kepada mereka yang hatinya mudah tersentuh. kenapa perlu tisu? sebabnya tisu kan nipis.. mudah terkoyak. kalau terkoyak tak boleh di gam atau di jahit. susahnya kalau ada hati tisu.. susah ke? sebenarnya tak susah kalau kita pandai jaga. dengan senyuman hati tisu dapat dipelihara... maksudnya, senyuman boleh menyembuhkan hati yang sedang berduka.. kan dah cakap tadi, senyuman penawar hati duka.. so kamu harus percaya bahawa senyuman mempunyai kuasa yang sungguh magis.

kamu semua faham tak perkaitan hati tisu dengan senyuman yang aku cuba sampaikan... harap kamu semua faham.. kalau tak faham sila komen dan saya akan jelaskan.. SENYUM SELALU!!!


Comments

This is one of your favourite? Just do like your own..


Click here.. Maybe its for you.