Google+ Followers

Ulat Bulu Putih

Published On :)

sebelum bercerita, saya nak tanya cantik x gambar ni? jawapan yang tepat ialah YA. ^_^
korang semua nak tau x di mana saya ambil gambar ni? kalau korang xnak tau pun saya tetap akan bagi tau sebab ini adalah blog saya.. jadi saya boleh taip apa saja y saya suka di sini.. 
gambar ulat bulu putih ni saya ambil masa kami buat fieldwork di kampung dalit keningau. masa tengah berjalan menuju ke kawasan untuk menombak buah sawit, saya terlihat sesuatu yang menarik iaitu ulat bulu putih. sebelum ni saya tidak pernah melihat ulat bulu yang berwarna putih. dengan perlahan saya datang menghampiri ulat bulu itu dan terus saya "snap" pic dia.. dan hasilnya adalah seperti di atas. ^_^
orang cakap, kalau terkena ulat bulu, kulit akan berasa gatal.. bahaya juga kan ulat bulu ni. 
ermmm patut la orang selalu cakap "ulat bulu dah naik daun" tapi yang saya "snap" ulat bulu memanjat batang. hehehe.. ^_^
hebat kan ulat bulu? pandai dia panjat batang... agak2 korang kan, brapa lama ulat bulu ni simpan bulu dia? saya tengok cantik je bulu dia. pandangan saya kan, semakin lama dia simpan bulu tu, mesti semakin cantik.

Comments

This is one of your favourite? Just do like your own..


Click here.. Maybe its for you.