Google+ Followers

Kami mabuk dan tak buat maksiat

Published On :)

Kesian betul ketam batu baca komen budak yang bernama "Natasya Loffa" ni. Ketam batu kesian sebab apa..? sebab dia ni terlalu daif tentang agama. Tak tahulah siapa yang patut dipersalahkan. Mak ayah dah bagi didikan agama yang cukup, di skolah dah dapat tunjuk ajar dari ustaz dan ustazah, tapi dia masih belum tahu erti maksiat yang sebenar.

Korang baca tak apa yang dia cakap..? "dalam bilik tu kite orang hanye mabuk dan tak melakukan maksiat" perasan tak ayat tu..? Agaknya dia tak sedar dan dalam keadaan mabuk masa post komen di facebook. Kalau ketam batu kata dia ni jahil tentang agama, aku rasa macam tak patut. sebab aku bukan siapa-siapa untuk menghukum dia dan cakap macam tu. Terpulanglah... tepuk dada tnya selera.

Apa yang ketam batu tau, mabuk itu adalah ibu segala maksiat. ada hadis yang membicarakan demikian sebab bila kita dalam keadaan mabuk, macam-macam yang boleh berlaku..contohnya.. rogol, zina, bunuh, dan macam-macam lagi. Kalau nak lebih kepastian, korang tanyalah dengan ustaz-ustaz yang ada di luar sana..

#Didikan agama dah cukup diberikan oleh mak ayah, terpulanglah pada diri sendiri bagaimana nak mengharungi lautan dunia yang bergelora...
Comments

This is one of your favourite? Just do like your own..


Click here.. Maybe its for you.