Google+ Followers

Derrr...! Sekarang bukan tahun 80-an

Published On :)
Teh ais google

Aishhh... rambut jer sama hitam, tapi hati lain-lain. Ketam batu setuju sangat dengan peribahasa tuh, Bijak sungguh orang dulu-dulu buat peribahasa. Manis dan sopan jer bila kita dengar, tapi maksud dia mendalam. Contohnya, seiapa makan cili dia terasa pedasnya.

Pelik betul manusia ni, dah diberi betis dorang nak peha. kalau di beri peha dorang nak dada.. Kalau kita asyik ikut kehendak dorang, makin lama dorang semua makin naik kepala. Tapi itu semua normal sebab dorang adalah manusia. Bukan manusia kalau dorang tak banyak "songeh".

Derrr...! Sekarang bukan tahun 80-an... Air botol F&N 60 sen sen, teh tarik 20 sen, kopi panas 20 sen, Time tu.. Harga semua main sen-sen @ kupang-kupang jer. Sekarang zaman tahun 2000 Derrr...! Barang semua dah naik, Nak masuk tandas pun dah naik jadi 30 sen, dulu 20 sen jer.. Kita bukan hidup zaman 80-an.

 Manusia... manusia... pelik sungguh makhluk yang bernama manusia. Ape tak peliknye, Air segelas minum kat kedai kopi harga dalam RM1.50, korang mampu bayar... Tapi korang merunggut "mahal" bila peniaga air di bazar ramadhan jual air sebungkus RM2.. Padahal Sebungkus tu kalau di letak dalam gelas boleh isi 3 atau 4 gelas. Tu pun korang nak merungut lagi ke? Ceit.. takde sivik punye orang.

Derrr...! Sekarang bukan tahun 80-an.... Dah berpatutanlah harga macam tu. Korang nak murah macam mana lagi..? Kita ada otak... binatang pun ada otak.  Sama macam binatang, yang beza... cuma akal. Jangan jadi macam binatang, ada otak tp xde akal.. kalau dah ade akal,  fikir dan renung-renungkanlah....

Comments

This is one of your favourite? Just do like your own..


Click here.. Maybe its for you.