Google+ Followers

Ular paling berbisa

Published On :)
Cairan Bisa mampu membuat anda merana 9 bulan
 Kali ni aku nak share dengan korang semua tentang sejenis "ular" yang paling berbisa di dunia. Saintis telah mengatakan bahwa "king cobra" adalah ular paling bisa atas alasan mampu membunuh mangsa dalam beberapa saat ( tak merana sebab terus mati ), namun setelah diselidik secara terperinci, ahli " Human Resources"  telah mendapati terdapat "ular" yang pandai mengecut apa ia mengeluarkan bisanya. "Ular" jenis ini dikatakan sangat berbisa atas alasan ianya mampu membuat anda merana selama 9 bulan khususnya kepada kaum wanita ( tempoh merana yang panjang dan kemungkinan mati ). 
Sama-sama kita mengkaji " ular " jenis ini :
NAMA PENUH : Ularius Kasurus 

NAMA SPECIAL: Ular Kadut 

LOKASI POPULAR: Seluruh Dunia - JUMLAH SPECIES: Tak Terkira Jumlahnya

 

DESKRIPSI:

Bermata Satu, berkepala mirip kepala cendawan (tapi lainnya yang masih satu spesies memiliki lapisan kulit ekstra, biasanya ada di daerah Asia Timur), biasa berwarna dari pink (Europe) sampai Hitam Africa,Papua).


Tidak memiliki taring tetapi memiliki semburan bisa yang sangat sangat berbisa, ukuran biasanya dari sekitar 3"-12" tergantung dari rangsangan atau sub-species.

GEJALA:  

Menyerang (biasanya) wanita di bahagian bawah perut, mengakibatkan mangsa kehilangan kesedaran sesaat, dan seterusnya diikuti oleh muntah-muntah kemudian perut menggelembung dan rasa sakit yang sangat setelah 9 bulan.


**Catatan: Tidak semua serangan mengakibatkan rangsangan.

NATURAL HABITAT: 
 
Selalunya mudah ditemui dibilik tidur... 




ANTIBODI: Ada beberapa pelalian untuk Wanita, belum ditemui untuk Lelaki, ini kerana efect bisa ular tersebut masih belum jelas pada lelaki.

CARA MENAKLUKNYA: 

Bila anda berhadapan dengan Ular ini, Jangan Takut dan jangan pula terkejut, inilah trik untuk menghadapinya. Pegang lehernya dengan 4 jari anda sementara ibu jari menghadap ke atas.



1. Pegang dengan lembut dan gerakkan tangan anda naik turun.


2. Ini akan mengakibatkan Ular itu jadi sangat Agresif dan Rapuh,sehingga dia akan mulai menyemburkan bisa.


3. Proses mengeluarkan bisa ini sepenuhnya tergantung dari simangsanya.


4. Setelah menyemburkan bisa, Ular kadut akan tidak berbahaya selama sekitar 20 minit.

PENUTUP:


Ular Kadut walaupun berbisa tidak sepenuhnya berbahaya,bila diperlakukan dengan "baik" dapat menjadi peliharaan yang menyenangkan. Terutama bagi kaum Hawa, kerana ular yang ini memang suka bersarang digua dengan kelembaban tertentu. Ular yang ini juga kalau hidup di tempat dengan ketinggian tertentu akan dapat menyimpan'bisa' yang banyak dan akan membuat korbannya haru-biru dan menggelepar...gelepar.

P/s : Kepada kaum Hawa yang baru nak berjinak-jinak dengan spesis ular berbisa ini, berhati-hati supaya jangan sampai ketagih akan bisanya yang itu,,,kalau dah ketagih,,,aduhhhhh susah jadinya,,,,
Comments

This is one of your favourite? Just do like your own..


Click here.. Maybe its for you.